woensdag 7 oktober 2015

Frozen uitnodigingen zelf maken!

Binnenkort is mijn oudste dochter jarig, ze wordt 6 en op die leeftijd is Frozen helemaal geweldig!
Bij een verjaardag hoort natuurlijk een kinderfeestje en hiervoor moeten de vriendjes en vriendinnetjes uitgenodigd worden. Wat is dan leuker om met je dochter samen de uitnodigingen hiervoor de maken!

Frozen uitnodigingen

Wat heb je nodig:
- Internet;
- Printer
- Lamineerapparaat (kan ook eventueel zonder) en lamineerbladen
- Schaar
- Verschillende kleuren papier (liefste iets dikker papier)
- Dubbelzijdige tape (of fotoplakkers)
- Stift (watervast)

Je begint met het zoeken van plaatjes op internet (Google is hierbij natuurlijk erg handig!) 
Deze print je uit en deze bladen lamineer je! De plaatjes knip je dan zo netjes mogelijk uit langs de randjes. 
Tip!! Weet je alle gegevens, datum, tijd enz, al van het feestje, zou ik ze vóór het lamineren er al opschrijven. Dit had ik niet gedaan en dan merk je, ook al is het goed gedroogd met watervaste stift, dat het met b.v. een nagel eraf te krabben is. 


Daarna pak je verschillende kleuren papier (iets dikker papier is het mooiste), dit worden de uitnodigingen, een schaar en dubbelzijdig plakband (of fotoplakker, deze zijn ook vaak dubbelzijdig)
De plakband die ik heb(foto), komt van de Action, heel handig!! 


Daarna knip je papieren door de helft en deze helften vouw je dubbel. Zo krijg je twee uitnodigingen per A4 papier. Dan kunnen de uitnodigingen beplakt worden met de plaatjes, dit kan je kind natuurlijk doen! (Misschien wel handig om een voorbeeld te maken, zo doen ze je altijd een beetje na en worden de plaatjes op de juiste plekken geplakt 😉)


Wanneer alle plaatjes erop zitten, kun je de gegevens invullen met een watervaste stift.
Zie wel mij tip hierboven wat je beter kunt doen nog vóór het lamineren!
Deze heb ik een nachtje laten drogen en toen konden de uitnodigingen in de enveloppen.


Mijn dochter heeft op de enveloppen ook nog Frozen stickers mogen plakken om het geheel af te maken 😁 Maar dit hoeft uiteraard niet. 
Ook hoef je niet persé te lamineren, mocht je dit niet in huis hebben, maar dan wordt het wel kwetsbaarder en scheurt het sneller kapot. En we weten allemaal hoe kinderen zijn! 
Mijn dochter trekt graag de uitnodigingen uit mijn handen op het schoolplein om ze vervolgens nog een keer te laten vallen op de grond en dan worden ze in de handen van de genodigden "gegooid", ze moeten dus wel tegen een stootje kunnen.......
De uitnodigingen kunnen natuurlijk in elk thema gemaakt worden en als je ze zelf maakt, bespaar je natuurlijk ook weer wat centjes uit. Altijd handig, vooral in de komende tijd....

(Mocht iemand ze ook zelf gemaakt hebben, laat een foto achter op mijn blog! Ben erg benieuwd)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten